sobota, 4 lutego 2012

Organic Szarlo-rabarbatka z sosem waniliowym z białej czekolady.


Organic Szarlo-rabarbatka z sosem waniliowym z białej czekolady.



Składniki na środek:
  •  1 kg jabłka tzw. zaniedbane chemicznie, kwaśne, mam je z targu od ulubionego Pana Tadeusza. Jabłka obrać, wyciąć gniazda, pociąć na kawałki. ok 3 cm, wrzucić do garnka i dusić aż zmiękkną, dodać cynamon, świeżo startą skórkę z cytryny i na końcu galaretkę cytrynową. Wymieszać aż się galaretka rozpuści. Polecam wekowanie jabłek na szarlotkę. Mam zapas w spiżarni. Są niezastąpione poza sezonem. 
  • 0,5 kg rabarbaru – ja miałam mrożony, obrałam go, umyłam i zblaszowałam, zamroziłam. Czekał na tą szarlotkę. Rabarbar rozmrażam i duszę na małym ogniu. Ten by bardzo kwaśny, dla mnie smakował malinowo więc, żeby wzmocnić jego smak dodałam sok z malin domowej roboty i 2 łyżeczki cukru waniliowego.


Składniki na ciasto:
  • 300 g mąki orkiszowej (eko),
  • 200 g mąki pszennej razowej (2000, eko),
  • 75 g curku brązowego,
  • 2 łyżeczki cynamonu,
  • 1 jajko, 1 żółtko (z chowu ekologicznego),
  • 300 g masła (dodałam Lurpak)
  • 1 łyżeczka prawdziwego cukru wanilowego (do dostania np. w Mark&Spencer).
Organiczna kruszonka:
  • 40 g płatków owsianych,
  • 10 g ziaren sezamu,
  • 40 g płatków migdałowych,
  • 15 g pestek słonecznika,
  • 15 g pestek z dyni,
  • 70 g. mąki pszennej razowej, eko / 2000,
  • 125 g masła,
  • 1 łyżeczka cynamonu,
  • 35 g. brązowego cukru,
  • 2 łyżeczki skrobi kukurydzianej,
  • 50 g cukru waniliowego.


Masło rozpuścić, ostudzić dodać do wszystkich składników i wymieszać. Na 10 minut włożyć do lodówki.

Ciasto:
Mąkę wsypać do większej miski, dodać cukier i pokrojone na kawałki zimne masło, rozcierać masło palcami. 
Potem dodać jajko i żołtko, rozcierać dalej aż ciasto się połączy w kulę. 
Ciasto na pół godziny włożyć do lodówki. 
Połowę wyjąć po godzinie połowę ciasta. Wyłożyć pergaminem tortownice, ciasto rozwałkować i wyłożyć na spodzie blachy. Do nagrzanego piekarnika  (180) włożyć blachę i piec przez 30 minut. Potem wyjąć na chwilę blachę, Wyłożyć jabka na spód ciasta, a na jabka rabarbar, potem rozwałkowaną drugą połowę ciasta położyć na wierzch i piec przez kolejne 45 minut.
Po 45 minutach ciasto wyjąć na chwilę ponownie i posypać kruszonką.

Sos waniliowy z białej czekolady: do dondla wrzuciłam łyżeczkę masła, połamaną tabliczkę białej czekolady, trochę śmietanki (ok 100 ml), laska wanilli, wszystko rozpuściłam i wymieszałam.





EFEKT: jest przepyszna!!!! idealny pomysł ;-)






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz